chronis-yan-1M4wYTqVD4o-unsplash

نوآوری بعدی در دنیای فین‌تک

نوآوری قدرت تغییر همه چیز را دارد و در دنیای تکنولوژی نیز به طور دائم درخواست برای پیشرفت حس میشود. در قسمت مالی، این پیشرفت را میتوان با بالا بردن سرعت انجام درخواست ها یا اعطای تسهیلات مالی اندازه گرفت. همچنین میتوان این پیشرفت را در نگهداری امن داده های مشتریان و ابداع روش های ساده تر برای رفع نیاز های مشتریان جستجو کرد.

تا به امروز نیز در دنیای فین‌تک شاهد نوآوری هایی بوده ایم که دنیای بانکداری را دچار انقلاب های زیرساختی کرده اند، مانند بانکداری آنلاین که مدت زمان زیادی از ابداع آن نمیگذرد. ولی مساله این است که نوآوری بعدی که باعث ایجاد یک تحول بنیادی در دنیای فین‌تک میشود چیست.۷۲ درصد از مدیرعاملانی که در کشور انگلستان فعالیت میکنند معتقدند که هوش مصنوعی به صورت چشمگیری نحوه انجام معاملات روزمره را در بازه زمانی ۵ سال آینده تغییر خواهد داد در همین راستا نیز ۳۵ درصد از مدیرعاملان شرکت های بزرگی که در کشور انگلستان فعالیت میکنند قصد دارند که تا بازه زمانی ۳ سال آینده هوش مصنوعی را در کسب و کار خود دخیل کنند. حالا مساله این است که با وجود این اشتیاق برای استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کار ها، قدم بعدی در فین‌تک چه میباشد؟

پرداخت با شناسه بیولوژیکی

همانطور که استفاده از اثرانگشت برای امن نگه داشتن داده های موجود بر روی تلفن های همراه، امروزه یک اتفاق عادی تلقی میشود،  پرداخت با شناسه های بیولوژیکی نیز امریست که به سرعت در حال عادی شدن میباشد. شما ممکن است که از نرم افزار های گوگل پلی یا اپل استور خرید هایی کرده باشید که در این صورت با این مفهوم به خوبی آشنا هستید ولی هدف بعدی پرداخت با شناسه بیولوژیکی استفاده گسترده تر و تایید تراکنش های مالی در ابعاد وسیع و همه گیر میباشد.

بانکداری باز

از زمان بازگشت اقتصاد کشور های آمریکایی و اروپایی از فاجعه اقتصادی ۲۰۰۸، بانک های سنتی شاهد ظهور رقبای جدیدی بوده اند. در زمان گذشته دست مردم در انتخاب بانکی که از آن استفاده میکردند بسیار بسته بود، ولی امروزه با رونق گرفتن استارتاپ های فین‌تک مشتریان گستره انتخاب بسیار وسیعی را در اختیار خود میبینند و این اتفاق باعث تشدید رقابت بین بانک ها شده است. بانکداری باز در مجامع اقتصادی در حال افزایش درصد مقبولیت خود میباشد تا جایی که در قاره اروپا در حدود ۶۱ درصد احساس مثبتی نسبت به این مفهوم نوظهور دارند، هرچند که ۴۲ درصد از تصمیم گیرنده های کلیدی بنگاه های اقتصادی معتقدند که بنگاهی که در آن فعالیت میکند استراتژی مشخصی برای استفاده از پلتفرم بانکداری باز را ندارد.

در هرصورت شکی نیست که آینده ی دنیای تکنولوژی مالی بسته به نوآوری هایی میباشد که رخ میدهد، این نوآوری های میتوانند مفاهیمی باشند که مورد انتظار و قابل پیش بینی هستند، مانند پرداخت با شناسه الکترونیکی یا بانکداری باز، یا مفاهیمی باشند که کمتر مورد انتظار عموم مردم میباشد.

باز از زمان بازگشت اقتصاد کشور های آمریکایی و اروپایی از فاجعه اقتصادی 2008، بانک های سنتی شاهد ظهور رقبای جدیدی بوده اند. در زمان گذشته دست مردم در انتخاب بانکی که از آن استفاده میکردند بسیار بسته بود، ولی امروزه با رونق گرفتن استارتاپ های فین‌تک مشتریان گستره انتخاب بسیار وسیعی را در اختیار خود میبینند و این اتفاق باعث تشدید رقابت بین بانک ها شده است. بانکداری باز در مجامع اقتصادی در حال افزایش درصد مقبولیت خود میباشد تا جایی که در قاره اروپا در حدود 61 درصد احساس مثبتی نسبت به این مفهوم نوظهور دارند، هرچند که 42 درصد از تصمیم گیرنده های کلیدی بنگاه های اقتصادی معتقدند که بنگاهی که در آن فعالیت میکند استراتژی مشخصی برای استفاده از پلتفرم بانکداری باز را ندارد. در هرصورت شکی نیست که آینده ی دنیای تکنولوژی مالی بسته به نوآوری هایی میباشد که رخ میدهد، این نوآوری های میتوانند مفاهیمی باشند که مورد انتظار و قابل پیش بینی هستند، مانند پرداخت با شناسه الکترونیکی یا بانکداری باز، یا مفاهیمی باشند که کمتر مورد انتظار عموم مردم میباشد. بانکداری باز نوآوری بعدی در دنیای فین‌تک chronis yan 1M4wYTqVD4o unsplash 300x167

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *